آموزش خرید آنلاین ادان دامین

آموزش خرید آنلاین ادان دامین
آموزش خرید آنلاین ادان دامین

دوستان عزیز پیشگام وبی امیدوارم که حالتون خوب باشه ، امروز با آموزش کار با addon domain در cpanel خدمتتون هستیم و امیدوارم توضیحاتی که در این مطلب و یا در انتها مطلب که بصورت فیلم قرارداده شده بتونه به شما کمک کنه و هر روز بیشتر پیشرفت کنید.

خوب اصلا این قسمت به چه دردی میخوره کجا بهش نیاز داریم و در کل کاربردش چی هست؟

زمانی که شما یک هاست خرید میکنید و قصد دارید چند سایت با محتوای متغییر ایجاد کنید .

دو راه حل وجود دارد:

1 – خرید هاست جداگانه برای هر یک که پیشنهاد میشود از این مورد استفاده کنید ، علت آن هم این هست که اگر یک سایت مشکل امنیتی داشته باشد برای سایر سایت ها مشکل ساز نخواهد شد.

2 – اضافه کردن دامنه ها بصورت ادان دومین و طراحی سایت مجزا

به‌طور خلاصه، به تنظیم هر چند تا دامنه جدید روی هاستی که حداقل یک سایت دارد، ادان دامنه (Addon Domain) می‌گویند.

چرا پیشگام وب ادان دامین نامحدود ارائه نمی‌دهد؟

ارائه ادان دامین روی هاست‌های اشتراکی، ۲ چالش جدی را ایجاد می‌کند؛ یکی چالش امنیتی و یکی هم مدیریت منابع!

چالش امنیتی: وقتی ۲ نفر از یک نام کاربری و رمز عبور، برای دسترسی به کنترل پنل هاست سایتشان استفاده می‌کنند، هرگونه خطر امنیتی قابل تصور است!

مثلاً فرض کنید که یک شرکت طراح سایت، سایت شما و ۲ نفر دیگر را روی یک هاست بالا آورده است. هر ۳ شما با یک User Name و Password وارد می‌شوید و راحت می‌توانید اطلاعات همدیگر را ببینید و حتی آن‌ها را تغییر دهید!

چالش مدیریت منابع: به همان مثال قبلی (شرکت طراحی سایت) برگردیم. اگر یکی از سایت‌هایی که روی هاست قرار دارد، از منابعی مثل RAM و CPU بیش از حد استفاده کند، کل حساب مسدود می‌شود. به این صورت تمام سایت‌های روی هاست بسته می‌شوند.

نکته: روی سرورهای اختصاصی و VPS، قابلیت ادان دامین ارائه می‌شود؛ اما فکر نمی‌کنم به دردتان بخورد. چون به جای این کار می‌توانید هاست مجزا ایجاد کنید.

ابتدا وارد ناحیه کاربری داخل سایت پیشگام وب میشویم.

خرید آنلاین ادان دومین
خرید آنلاین ادان دومین

میتوانید از سایت پیشگام وب قسمت سرویس های من ، سرویس مورد نظر را انتخاب کرده از قسمت  addons ادان دومین را انتخاب کرده و خرید کنید.

خرید آنلاین ادانز دومین
خرید آنلاین ادانز دومین

سپس برای فعال سازی از قسمت پشتیبانی روی گزینه ارسال تیکت کلیک کنید و منتظر باشید تا ادان دومین شما بصورت دستی فعال شود.

نکته : اگر در زمان خرید هاست ، هاستی خرید کرده باشید که ادان دومین داشته باشد در این مرحله هیچ نیازی به خرید ادان دامین نمیباشد مگر اینکه تعداد ادان دامین های ها پر شده باشد و نیاز به ادان جدید داشته باشید

مشاهده فیلم آموزشی از سایت آپارات

برای دانلود فیلم آموزش از قسمت تنظیمات روی گزینه دانلود کلیک کرده و کیفیت مد نظر خود را انتخاب کنید تا فیلم آموزش دانلود گردد.

نکته : هر چقدر که عدد این قسمت بیشتر باشد ، کیفیت فیلم دانلودی بالاتر خواهد بود.

آموزش های ابتدایی :

دوستان عزیز آموزش که خدمتتون ارائه کردیم از سری آموزش های ابتدایی پیشگام وب هست و این آموزش جزو پایه ای ترین آموزش های سایت هست امیدوارم که آموزشممون کامل باشه.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما در قسمت دیدگاه های سایت هستیم.

درباره نویسنده

نظرات شما


6 × = دوازده

پانزده − 10 =