تلفن تماس با پیشگام وب

خطاهای رایج در سایتها

خطاهای رایج در سایتها

خطاهای رایج در سایتها

|
0 Comments
|

اگر شما یک بازدید کننده اینترنتی باشین ، حتما براتون پیش اومده که یه سایت بازکنین و با خطا مواجه باشین.
یا اگه شما مدیر یک سایت اینترنتی باشین و موقع بازکردن سایتتون با خطا برخورد کنین ، حالتونو درک میکنیم ، حتما یه شوک حسابی بهتون وارد میشه ، ما در لییست زیر اطلاعاتی راجب خطاهای مختلف ارائه کردیم تا تو این مواقع بدونین مشکل از کجا آب میخوره؟?

دسته بندی کلی از کد های وضعیت خطا به دسته های ۱۰۰ ، ۲۰۰ ، ۳۰۰ ، ۴۰۰ و ۵۰۰ تقسیم میشه. کد ۱۰۰ به اطلاعات برنمیگرده ، کد های وضعیت دسته ۲۰۰ به در خواست های معتبر مرور گر ها برگردانده می شود. کد های ۳۰۰ برای انواع ریدایرکت می باشد. کد های ۴۰۰ به خطاهای رخ داده در حین در خواست از سمت کاربر و کد های دسته ۵۰۰ به خطاهای سمت سرور اشاره می کند.

۲۰۰ – نشان میدهد یک در خواست موفق است و در پاسخ آن یک فایل برگردانده می شود.

۲۰۱ – این کد در پاسخ موفقیت آمیز ساخت یک منبع جدید در سرور اشاره دارد مثل ساخت یک فایل

۳۰۱ – این کد به یک ریدایرکت دائم در آدرس اشاره دارد. پس از این سایر درخواست ها بجای آدرس اولیه به آدرس ریدایرکت شده هدایت می شوند. به عبارتی دیگر محتوای در خواستی بطور دائم از آدرس فعلی به آدرس جدید منتقل شده است.

۳۰۲ – این نوع از ریدایرکشن به این مفهوم است که محتوا در آدرس در خواستی وجود دارد ولی موقتا به آدرسی دیگر هدایت خواهید شد.

۳۰۴ – این ریدایرکشن برای مکانیزم کش مرور گر ها کاربرد دارد. در هر درخواست به یک صفحه وب برای صرفه جویی در مصرف اینترنت و بار گزاری سریعتر صفحات بخشی از اطلاعات مانند عکس ها و برخی اسکریپت ها در حافظه مرور گر ذخیره می شود. در درخواست های بعدی تاریخ ذخیره شدن فایل با نسخه موجود آن در وب سرور مقایسه می شود و در صورت عدم انقضاء فایل در خواستی ، کد ۳۰۴ از سمت سرور برگشت می خورد و فایل ذخیره شده در مرور گر نمایش داده می شود.

۴۰۰ – آدرس در خواستی به سرور معتبر نمی باشد.

۴۰۱ – آدرس در خواست شده نیاز به ارائه نام کاربری و کلمه عبور میباشد .

۴۰۳ – اجازه دسترسی به محتوای در خواست وجود ندارد.

۴۰۴ – فایل در خواست داده شده در مسیر اعلام شده وجود ندارد

۵۰۰ – به معنی وقوع یک خطای داخلی در سرور است که معمولا در مواقع بروز رسانی نرم افزاری و یا اعمال تنظیمات رخ می دهد.

۵۰۲ – این خطا معمولا زمانی رخ می دهد که Gateway بین سرور و مرور گر قادر به تکمیل فرآیند درخواست و پاسخ نبوده و معمولا به چند با تلاش از سمت کاربر مشکل حل می شود.

۵۰۵ – در مواقعی که پروتکل http مورد استفاده از سمت مرور گر در سرور پشتیبانی نمی شود.

خطاهای سمت کاربر یا کدهای وضعیت از ۴۰۰ تا ۴۹۹، نتیجه ی درخواست های HTTP هستند که توسط نرم افزارهای HTTP سمت کاربر (مانند مرورگر وب) ارسال می شوند. گرچه این دست از خطاها به صورت معمول مربوط به طرف کاربر می باشند ولی آگاهی از اینکه کاربر با چه کد خطای مواجه شده است نیز به جهت امکان سنجی رفع آن از طریق ایجاد تغییرات در تنظیمات سرور، مفید واقع خواهد شد.

خطای های سمت سرور یا کدهای وضعیت ۵۰۰ تا ۵۹۹ نیز زمانی نمایش داده می شوند که مشکلی در تنظیمات وب سرور وجود داشته و یا وب سرور توانایی انجام درخواست مربوطه را ندارد.

راهکارهای رفع مشکل مربوطه :
زمانیکه از مرورگر به جهت امتحان وب سرور استفاده می کنید، به خاطر داشته باشید که حتما بعداز ایجاد هرگونه تغییر در سرور به جهت مشاهده نتیجه، مرورگر خود را رفرش نمایید.
بخش لاگ موجود در سرور خود را برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه مواجه شدن سرور با درخواست های مربوطه بررسی نمایید. به طور مثال وب سرورهایی مانند Apache و Nginx لاگ فایل های مرتبط را در دو فایل به نام های log و error.log ایجاد می نمایند لذا با بررسی کامل این دو فایل اطلاعات جامع و مناسبی کسب خواهد شد.
به خاطر داشته باشید که تعاریف کدهای وضعیت HTTP بخشی از استانداردی هستند که توسط نرم افزارهای مرتبط سمت سرور پیاده سازی شده اند. بنابراین کدهای وضعیتی که به نمایش در می آیند به چگونگی برخورد (مواجهه) نرم افزار مرتبط در سمت سرور با خطای مربوطه بستگی خواهد داشت. 

LiveZilla Live Help