ووکامرس یا پرستاشاپ

ووکامرس یا پرستاشاپ
ووکامرس یا پرستاشاپ

ووکامرس در واقع یک افزونه قدرتمند می باشد که روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس نصب می شود ، با استفاده از افزونه قدرتمند وو کامرس شما می توانید به راحتی سیستم وردپرس خود را به یک فروشگاه آنلاین قدرتمند تبدیل کنید. بنابراین با این افزونه شما قادر خواهید بود به راحتی یک فروشگاه آنلاین حرفه ای در کنار وب سایت خود راه اندازی آن را به درگاه های آنلاین بانکی متصل کنید.
پرستاشاپ نیز از فروشگاه سازهای قدرتمندی هست که در سالهای اخیر خیلی از برنامه نویس های ایرانی برای پروژه های فروشگاه آنلاین ازین سیستم فروشگاه ساز استفاده میکنند.
قبلا در مقاله آشنایی با فروشگاه سازهای اینترنتی بصورت مفصل در مورد امکانات این موارد توضیح دادیم.

در این مقاله سعی کردیم به مقایسه ای در مورد ووکامرس و پرستاشاپ بپردازیم و خیلی از کاربران رو از سر درگمی در بیاریم که میخوان سایت فروشگاهی خودشونو راه بندازن ولی هنوز دو دل هستند که وردپرس با ووکامرس رو انتخاب کنند یا پرستاشاپ ؟
سیستم فروشگاه ساز prestashop یک سیستم منحصرا فروشگاهی است که در سال ۲۰۰۷ برای اولین بار ارائه شد ، اما ووکامرس سیستم مستقل نمی باشد و صرفا یک افزونه وردپرسی هست که روی وردپرس نصب می شود و به شما قابلیت اضافه کردن محصول ؛ دسته بندی محصولات و فروش محصول رو میده.
خوشبختانه افزونه ووکامرس و پرستاشاپ جز برنامه های اپن سورس هستند و بصورت رایگان توسعه داده می شوند و در اختیار کاربران قرار میگیرد.
اما واقعا چه تفاوتهایی بین ووکامرس و پرستاشاپ هست و بالاخره پرستاشاپ یا ووکامرس ؟؟!!
قالب و template

قالب سایت و یا بهتر بگیم شکل ظاهری سایت یکی از مهمترین بخش هایی هست که هر طراح سایت یا هرکسی که میخواد یه فروشگاه اینترنتی راه بندازه باید به اون توجه کنه.
مشتری ما یا کابر ما که نمیدونه پشت سایت ما چخبره؟ نمیدونه ما وردپرس استفاده میکنیم یا پرستاشاپ یا هرچیز دیگه ای؟اون فقط نمای سایت مارو میبینه و براش مهمه در کمترین زمان به اونچیزی که میخواد برسه ، بنابراین شکل ظاهری سایت خیلی مهم هست.برای هر دو سیستم پرستاشاپ و ووکامرس قالبهای زیادی تو اینترنت بصورت رایگان هست ولی
در این مورد مهم ووکامرس خیلی قوی تر بوده و قالبهای رایگانی که برای این افزونه ارائه شده خییلییی بیشتر از پرستاشاپ هست.

درصد استفاده از اسکریپت ها
درصد استفاده از اسکریپت ها

انعطاف پذیری

وردپرس یکی از پر طرفدارترین cms های دنیا هست ، به همین خاطر توسعه دهندگان بیشتری در سراسر دنیا داره ، بخاطر محبوبیتی که داره خیلی از برنامه نویس ها برای این سیستم مدیریت محتوای عزیز کدنویسی میکنن ، پلاگین مینویسن و خدمت براش بیشتره ، شما هر امکانی که بخواید تو سایت فروشگاهیتون داشته باشین براش یه افزونه بصورت رایگان پیدا میکنین ، بزارین چند تا مثال بزنم ، مثلا من یک فروشگاه اینترنتی راه انداختم ، بعد از مدتی تصمیم میگیرم دو نوع قیمت تعریف کنم ، مثلا بگم قیمت این محصول برای نمایندگان 1000 تومان باشه و برای کاربران 2000 تومان ، خب این یه امکانی هست که بصورت معمول در ووکامرس نیست ، باید چکار کنم؟ کار سختی نیست ، با یه جستجو ساده افزونه رایگان براش پیدا میکنم ، ولی ماژول های پرستاشاپ اکثرا پولیه و به این راحتی ها نمیشه با هزینه کم به اونچیزیکه میخواین برسین

هزینه ها

در مورد بالا بصورت مختصر به این مورد هم اشاره کردیم ، برای کاهش هزینه ها ووکامرس بصرفه تر است چون هر امکانی که بخوایم به سایتمون اضافه کنیم ، افزونه رایگان براش پیدا میشه یا حتی اگه پیدا نشه چون توسعه دهنده هاش بیشتر هستن ، رقابت بینشون بیشتره و محصولاتشونو با قیمت کمتری ارائه میدن.

ولی خب هسته ووکامرس و پرستاشاپ کاملا رایگان هست ولی اضافه کردن امکانات به این سیستم ها ممکنه شامل هزینه بشه که هزینه های ووکامرس به مراتب کمتر هست.

شاید جالب بشه بدونین تا همین الان که من این مقاله رو براتون مینویسم بیشتر از 35000 افزونه رایگان برای ووکامرس هست !!!

سئو و بهینه سازی

همونقد که قالب و ظاهر سایت مهم هست به همون اندازه سئو سایت مهمه ؟ اگه نمیدونین سئو چیه ؟ مقاله سئو چیست رو همین الان بخونین.

اگه بخوام خلاصه همینجا بگم ، معنی سئو خیلی خلاصه ، بالا اومدن سایت شما تو کلمات کلیدی مرتبط با سایت شما در موتورهای جستجو مثل گوگل هست.

مثل کلمه خرید هاست که سایت پیشگام وب تو صفحه اول گوگل هست.

در مورد سئو باید مطالعه بیشتری داشته باشین ، هم پرستاشاپ و هم وردپرس هسته های بهینه شده ای برای موتورهای جستجو دارند ولی تجربه نشون داده در این مورد هم ووکامرس از پرستاشاپ پیش افتاده

افزونه های قدرتمندی مثل all in one seo یا Yoast در وردپرس که بصورت رایگان هم ارائه میشه ، نقش بسزایی در بالا آوردن یک سایت با کلمه کلیدی خاص داره.

درباره نویسنده

نظرات شما


− یک = 6

18 + هجده =