فروشگاه ساز های رایگان

ایده پشت سایت‌های چند فروشگاهی این است که به افراد یا شرکت‌ها اجازه ساختن پروفایل و به نمایش گذشتن محصولات خود برای فروش را میدهد.

هنگامی که مشتری‌ها به سایت فروشگاه چند منظوره مراجعه میکنند،آن‌ها میتوانند یک محصول از شرکت ۱ و مورد دیگر از شرکت ۲ یا … خرید کند، این در حالیست که همه ی این ها توسط یک سیستم فروشگاهی پردازش خواهند شد.یکی از پروژه های ما نیز به همین روال است . همین الان که دارم این مقاله رو برای شما مینویسم در حال تکمیل است ، اسم این پروژه فایل بیز (filebiz.ir) هست .

در این پروژه افراد مختلف میتوانند ثبت نام کرده و اگر فایل جالبی دارند برای فروش بگذارند ، مدیر سایت با توجه به سوابق ، تایید میکندکه آیا یک ‌‌شرکت می تواند محصولاتش را در سایت بفروشد یا نه .کاربری که وارد سایت میشود میتواند بر حسب نیازش هر محصولی را که میخواهد از هر فروشنده ای تهیه کند.

Multi-Channel-shopping-blogFeature

سیستمِ پردازش پرداخت در سایت

معمولا در این سیستم ها سایت اصلی مبلغی از فروش رو به عنوان پورسانت بر میدارد ، فروشنده کالا هم محصولش به فروش میرود و رضایت کامل برای هر دو طرف بدست می آید.

متأسفانه بیشتر سیستم‌های فروشگاه ساز قادر به ارائه این قابلیت چند فرشگاهی نیستند. با توجه به اهمیت سیستم فروشگاه‌های چند فروشگاهی در این پست به معرفی‌ چندین فروشگاه ساز با قابلیت ارائه سیستم چند فروشگاهی که زبان فارسی را نیز پشتیبانی‌ میکنند، می‌پردازیم.

اپن کارت (Open Cart)

فروشگاه ساز Open Cart
فروشگاه ساز Open Cart

اوپن کارتاپن کارت یک سیستم فروشگاه ساز حرفه ای و متن باز (Open-Source) می باشد که براساس ویژگی های بسیار غنی و کاربردی و همچنین ظاهری بسیار جذاب و کاربرپسند طراحی شده که باعث می شود فروشنده بتواند یک فروشگاه اینترنتی کامل و منحصر به فرد را ایجاد نموده و از آن برای کار و تجارت خود در اینترنت استفاده نمایداز آنجایی که امروزه مزایای بسیاری در رابطه با چندفروشگاهی بودن فروشگاه ها وجود دارد سیستم فروشگاه ساز اپن کارت نیز این قابلیت مفید را در خود جای داده تا این امکان را برای کاربر ایجاد نماید تا بتواند به مدیریت فروشگاه های متعدد از یک پنل مدیریت پرداخته و مواردی همچون امکان تنظیم یک محصول برای نمایش در یک فروشگاه خاص، امکان محلی نمودن هر فروشگاه با استفاده از تنظیم نمودن زبان های مختلف پیش فرض؛ واحد ارز و طبقه ی مالیاتی، امکان تنظیم قیمت های مختلف برای هر فروشگاه، امکان تنظیم تم برای هر فروشگاه برای مطابقت با محصولات فروخته شده، امکان راه اندازی یک گروه پیش فرض برای مشتریان هر فروشگاه و راه اندازی یک فروشگاه برای مشتریان خرده فروش و عمده فروش و … بپردازد.

وردپرس (WordPress)

فروشگاه ساز وردپرس
فروشگاه ساز وردپرس

یکی‌ از راه‌های ساده برای پیاده سازی یک فروشگاه چند فرشگاهی استفاده از پلتفرم وردپرس با استفاده از قالب Marketify Theme(لینک) است.

این روش یکی‌ از ساده‌ترین راه‌ها برای پیاده سازی فروشگاه می‌باشد به این صورت که پس از انجام تنظیمات و راه اندازی اولیه‌ وردپرس و اعمال کردن قالب شروع به ساخت سایت خود می‌کنید.این قالب به خوبی ابزار خریدو فروش کالاهای دیجیتال را فراهم کرده به کاربران امکان ورود با شنا‌سه های شبکه‌های اجتماعی را میدهد.قابلیت نظر سنجی برای خریداران وجود دارد،پیش نمایش‌های ویدیو‌ای زیبا برای کمک به خریدار از سایر قابلیت‌های این قالب است.

ایجاد فروشگاه های چند فروشگاهی مزایای بسیاری دارد و برای هر کسب و کاری می توان به شیوه ای از آن بهره برد.این کار یعنی ایجاد فروشگاه نیاز به اندکی دانش تخصصی دارد اما استفاده و نصب قالب وردپرس کاری ساده است که می توانید ساخت فروشگاه خود را همین الان از با خرید یک هاست وردپرس آغاز کنید.

برای خرید هاست ورد پرس پرسرعت به لینک زیر مراجعه کنید:
هاست وردپرس
مجنتو (Magento)

فروشگاه ساز Magento
فروشگاه ساز Magento

مجنتو، یک magenoفروشگاه ساز متن باز و رایگان است.اگر بدنبال راه اندازی فروشگاه اینترنتی هستید، مجنتو یک گزینه مناسب و مشکل برای شما است.

با استفاده از مجنتو شما میتوانید یک فروشگاه چند فروشگاهی راه اندازی کنید اما این کار به سادگی‌ بدون استفاده از افزونه ‌ها امکان پذیر نیست.

افزونه ‌ای که با آن میتوانید فروشگاه مورد نظر خود را بسازید Marketplace Multi-vendor Module است.این افزونه به شما اجازه میدهد یک فروشگاه از قبل ساخته شده توسط مجنتو را به یک فروشگاه چند فروشگاهی تبدیل کنید.

توسط این افزونه شما میتوانید چندین پروفایل جهت فروش به کاربران اختصاص دهید که همه قابلیت‌های چون تنظیم یک محصول برای نمایش در یک فروشگاه خاص، امکان محلی نمودن هر فروشگاه با استفاده از تنظیم نمودن زبان های مختلف پیش فرض؛ امکان تنظیم قیمت های مختلف برای هر فروشگاه، امکان تنظیم قالب برای هر فروشگاه برای مطابقت با محصولات فروخته شده را دارند.

پرستاشاپ

فروشگاه ساز prestashop
فروشگاه ساز prestashop

پرستاشاپ نام یک اسکریپت ( یا نرم افزار ) فروشگاه ساز اوپن سورس ( به معنی متن باز ) هست که توسط تیم توسعه دهنده آن که در حال حاضر بیشتر از 100 نفر هستند به صورت رایگان در سطح جهانی منتشر شده است

قابلیت های خاص و ویژه پرستاشاپ کمک زیادی به پیشرفت آن در طی این سالها نموده است. قابلیتهایی از جمله پشتیبانی از سایتهای چندزبانه و همچنین قابلیت چند واحد پول در فروشگاه که مخصوصا در کشورهای اروپایی بسیار حائز اهمیت هستند.

استفاده از موتور قدرتمند اسمارتی و فریمورک برنامه نویسی منظم و بهینه پرستاشاپ ، باعث شده است که این اسکریپت انعطاف بسیار بالایی داشته باشد و به جرات میتوان گفت که هر قابلیت و امکاناتی را میتوان برای این اسکریپت فراهم نمود. به لطف فراگیر شدن این اسکریپت ، قالبها و ماژولهای زیادی برای نسخه های مختلف آن نوشته شد و تیم های مختلفی در کشورهای سراسر جهان به پشتیبانی و توسعه آن مشغول هستند

پرستاشاپ قابلیت ایجاد فروشگاه های چند فروشگاهی را دارد و از جمله فروشگاه ساز هایی است که آموزش و پشتیبانیکاملا فارسی دارد.

درباره نویسنده

نظرات شما


+ سه = 8

هفت + 5 =